Sveže
Koledar
  • Mambo Kings
  • Pustna sobota z Rok'n'Bandom
  • Valentinov koncert
  • Stand up komik leta-finale
  • Mambo Kings
  • Mambo Kings
  • Prljavo kazalište
  • Dado Polumenta
  • Pustna sobota z Rok'n'Bandom
  • Super Highschool Party!
  • Mambo Kings
  • Božični DeeJay Time
  • JAŠAR AHMEDOVSKI & RADE LACKOVIĆ
  • Nedeljko Bajić Baja
  • Super highschool party & koncert Elitni odredi
  • Radio zmaj praznuje
  • Super highschool party
  • DP1 moško in žensko FINALE
play

Turnirske biljardne igre

Kratka zgodovina biljarda in vrste iger

Biljard izvira iz Evrope, najverjetneje iz Francije, kjer so ga prvotno igrali na prostem (15. stoletje). Pozneje se je igra zaradi vremena preselila v notranjost na lesene mize, ki so bile prekrite z zeleno preprogo, kar naj bi spominjalo na travo, in obdane z lesenim okvirjem. Krogle so ciljali z lesenimi palicami. Beseda biljard je verjetno nastala iz francoskih besed “bille” za kroglo in “art” za umetnost.

Biljard se je prvotno igral z dvema kroglama in šestimi žepi z vratci ter majhnim lesenim kraljem. V 18. stoletju so vratca in kralj počasi izginili, ostale so le krogle in žepi.

Angleži trdijo, da je biljard njihov izum, vendar v to verjamejo le oni sami. Angleški biljard se še vedno igra s tremi kroglami in šestimi žepi na dolgi pravokotni mizi, vendar dandanes v primerjavi s snookerjem ni več tako priljubljen.

Osmica

Osmica se igra z igralno (belo) kroglo in petnajstimi ciljnimi kroglami, označenimi s številkami od 1 do 15. Pri igri osmice se udarce napoveduje. Prvi igralec mora pospraviti skupino krogel od 1 do 7 (polne krogle), medtem ko mora drug igralec pospraviti krogle od 9 do 15 (črtaste oz. prazne krogle). Prvi igralec, ki pospravi svojo skupino in nato pravilno potopi kroglo št. 8, zmaga.

Devetka

Igro devetke se igra z devetimi ciljnimi kroglami oštevilčenimi od 1 do 9 ter z igralno kroglo. Pri vsakem udarcu mora igralna krogla najprej zadeti kroglo z najnižjo vrednostjo na mizi, vendar pa krogel ni treba potopiti v zaporedju glede na vrednosti. Če igralec pri dovoljenem udarcu potopi katerokoli kroglo, ostane pri mizi, dokler ne zgreši, stori prekrška ali pa dobi igre tako, da potopi kroglo št. 9. Po zgrešenem udarcu nasprotnik igro začne z obstoječega položaja na mizi. Po prekršku nasprotnik igro začne z belo v roki, ki jo lahko postavi kamorkoli na mizo. Napoved udarcev ni potrebna. Dvoboj se konča, ko eden od igralcev dobi potrebno število iger.

14+1 Continuous (Straight Pool)

Pri 14+1 se udarce napoveduje. Igralec mora napovedati tako ciljno kroglo kot tudi ciljni žep. Igralec dobi za vsako pravilno napovedano in z dovoljenim udarcem potopljeno kroglo eno točko in nadaljuje prehod, dokler ne zgreši napovedane krogle ali stori prekrška. Igralec lahko potopi prvih 14 krogel, preden pa igra petnajsto kroglo (zadnjo preostalo kroglo na mizi), se vse potopljene krogle postavi v trikotnik, v katerem manjka vrhnja krogla. Igralec skuša nato petnajsto kroglo potopiti tako, da razbije postavljene krogle in nadaljuje svoj prehod. Igralec, ki pred nasprotnikom doseže določeno število točk (na turnirjih je to število ponavadi 150, v naključnih dvobojih pa poljubno število), zmaga.